ESSENZ GINKGO LECITHIN

Výživový doplnok s obsahom štandardizovaného extraktu z Ginkgo biloba, slnečnicového lecitínu a s obsahom glutamínu. Lecitín je prírodná látka, lipid, ktorý na seba viaže bielkoviny. Fosfatidyl komplex je prirodzený stavebný prvok bunkových membrán. Odporúča sa užívať na podporu funkcie pamäte a sústredenia.

€24,90
Kategória: PRODUKTY
Účinky / vhodné na: Dobrá pamäť a mentálne funkcie
ginkgo
BEZ LAKTÓZY VEGAN-FRIENDLY BEZ LEPKU

Čo robí ginkgo?

Ginkgo je jednou z najlepšie skúmaných liečivých rastlín. Extrakt z listov ginkga podporuje krvný obeh v mozgu a zlepšuje jeho prísun kyslíka a živín. To môže zlepšiť funkciu pamäte a všeobecný výkon. Okrem toho je pozitívne ovplyvnená schopnosť sústrediť. Zlepšujú sa tiež prietokové vlastnosti krvi, čo stimuluje periférny krvný obeh v rukách a nohách. Ginko je ale tiež silný antioxidant, ktorý deaktivuje voľné radikály. Ginkgo chráni bunky tela pred predčasným starnutím.

 

Môže ginkgo pomôcť pri demencii?

Štúdie s pacientmi s demenciou, ukazujú, že liečba Ginkgom umožnila pacientom uchovať si alebo dokonca vylepšiť pamäť po dlhšiu dobu. Tiež si udržali svoje každodenné schopnosti. Čím skôr sa začne s liečbou, tým lepšie sa tieto zručnosti zachovajú. Pri prvých príznakoch zábudlivosti sa preto ginkgo odporúča ako prevencia proti možnému ďalšiemu zhoršeniu . Vedci preukázali, že výťažky z Ginkgo biloba zlepšujú duševný výkon, pamäť, myseľ a tiež koncentráciu - môžu zvýšiť kapacitu a tiež zlepšiť motorické schopnosti. V mozgu výkon a obehové problémy -  zlepšenie je iba treba očakávať po 6 až 8 týždňov. 

 

Lecitín

Aby mohol náš mozog správne fungovať, potrebuje okrem iného aj lecitín. Kostná dreň, nervové tkanivo, srdce a pečeň sú tiež závislé od lecitínu. Ovplyvňuje tiež transport tukov a cholesterolu. Pretože naše telo si nedokáže samo vyrobiť dostatok lecitínu, musí sa prijímať každý deň jedlom. Vzhľadom na naše moderné životné a stravovacie návyky to však nie je také ľahké. Vnútorné orgány ako srdce, mozog a pečeň obsahujú veľa lecitínu, sú však tiež často kontaminované škodlivinami a v našej ponuke na konzumáciu sú tiež veľmi zriedka. Lecitín je tiež hojne zastúpený vo vajciach, ale vajcia sú skutočnými bombami s obsahom cholesterolu. Dobrým zdrojom lecitínu sú mrkva, strukoviny a rôzne rastlinné oleje.

 

Pre hodnotu lecitínu je dôležitý aj obsah nenasýtených mastných kyselín. Vysoké percento je obzvlášť dôležité pre zníženie hladiny cholesterolu. Je dokázané, že denná dávka lecitínu už po 14 dnoch vedie k zvýšeniu HDL cholesterolu, ktorý chráni cievne steny. To tiež znižuje riziko mozgovej príhody. Lecitín však tiež zvyšuje pohyblivosť a priepustnosť bunkových membrán. Vďaka tomu môžu bunky lepšie absorbovať kyslík a živiny a tiež lepšie uvoľňovať konečné metabolické produkty. Táto zvýšená výmena látok potom všeobecne spôsobuje lepšiu funkciu buniek. Lecitín navyše zvyšuje pamäť. Pretože cholín obsiahnutý v lecitíne sa v pečeni premieňa na acetylcholín, slúži to ako posolská látka na prenos impulzov z jednej nervovej bunky do druhej. Mozgové bunky potrebujú ako vysielač na ukladanie pamäte acetylcholín . Ak však chýba, okamžitá pamäť je zablokovaná a úložná kapacita pre nový obsah pamäte je znížená. U starších ľudí zostáva mozog efektívnejší, ak je neustále vystavený výzvam a prenos impulzov je zabezpečený dostatočným množstvom acetylcholínu. Na druhej strane nedostatok môže viesť k poruchám učenia a pamäti aj u mladých ľudí.. 

 

Glutamín prispieva ku krásnej mysli a telu

Glutamín je primárne zodpovedný za pružnú a pevnú pokožku. Ak v našej organizme nie je dostatok tejto aminokyseliny, získava potrebnú bielkovinu zo svalov. To vedie k strate svalových bielkovín, čo je samozrejme problém najmä pre športovcov. Strata svalových bielkovín má tiež za následok, že svalové vlákna sú tenšie a pokožka stráca napätie. Preto sa glutamín často používa ako prostriedok proti starnutiu, pretože zaisťuje, že pokožka zostane pevná. Glutamín však tiež chráni mozog pred toxínmi účinnej látky amoniak. Týmto spôsobom je možné vyhnúť sa akémukoľvek zhoršeniu funkcie mozgu. Zlepšuje tiež dlhodobú a krátkodobú pamäť a pomáha pri únave. Ľudia, ktorí sa často sťažujú na problémy so spánkom, nespavosťou, nepokojom a koncentráciou, majú často nedostatok glutamínu. Glutamín je tiež zodpovedný za produkciu kyseliny gama - aminomaslovej, ktorá je jedným z najdôležitejších neurotransmiterov. Iba ak má telo dostatok glutamínu, môže túto kyselinu produkovať. Pozitívnym dôsledkom je vnútorný pokoj, rovnováha a lepšia koncentrácia.